سرمایه نوین

برچسب: الگوی ابرسیاه

شمع های ژاپنی با میانگین متحرک

شمع های ژاپنی با میانگین متحرک – بخش دوم

میانگین متحرک های دوتایی روش های بسیاری برای استفاده از دو میانگین متحرک وجود دارد. یک روش، اُسیلاتور یا اندیکاتور "بیش خرید/ بیش فروش" (خرید افراطی/ فروش افراطی) نام دارد. این اندیکاتور از تفریق میانگین متحرک بلند مدت تر از میانگین متحرک کوتاه مدت بدست می آید. این اندیکاتور اعداد مثبت یا منفی را نمایش می دهد. بنابراین اعداد بالای صفر به این معنی هستند که میانگین متحرک کوچکتر (کوتاه مدت تر) از میانگین متحرک بزرگتر (بلند مدت تر)، بیشتر ...

شمع های ژاپنی با میانگین متحرک

شمع های ژاپنی با میانگین متحرک – بخش اول

میانگین متحرک (Moving Average) یکی از پر طرفدارترین و قدیمی ترین ابزارهای تحلیل گران تکنیکی است. قدرت آن به عنوان یک ابزار روند- یاب (Trend-Following) باعث می شود که تحلیل گران توانایی شناسایی روندهای بزرگ را پیدا کنند. به همین دلیل بیشترین کاربرد آن در بازارهای رونددار است. به این علت که میانگین های متحرک، اندیکاتورهای تاخیری هستند، بنابراین روندها را با کمی تاخیر پس از شروع می توانند شناسایی کنند.

الگوهای شمعی و سطوح اصلاحی فیبوناچی

الگوهای شمعی و سطوح اصلاحی فیبوناچی

بازار اغلب یک روند مستقیم روبه بالا یا پایین را طی نمی کند بلکه بیشتر اوقات، قیمت قبل از بازگشت به روند پیشین، حرکت های اصلاحی انجام می دهد. از پرکاربرد ترین سطوح اصلاحی، سطح 50% و سطوح 38% و 61.8% فیبوناچی هستند.

قانون تغییر قطبیت

ژاپنی ها ضرب المثلی دارند که می گوید "بشقاب قرمر نیاز به تزیین ندارد." مفهوم این جمله این است که زیبایی در سادگیست. زیبا بودن سادگی، ویژگی قانونی است که می توان به دفعات همراه با الگوهای شمعی از آن استفاده کرد. این قانون به همان اندازه که ساده است، قدرتمند نیز هست.

نمودارهای شمعی و خطوط روند

نمودارهای شمعی و خطوط روند – بخش اول

خطوط حمایت و مقاومت در کنار الگوهای شمعی شکل 1 خط حمایتی را با شیب مثبت نمایش می دهد. این خط با اتصال حداقل دو نقطه از کف ها قابل رسم است. این خط نشان می دهد که سطح تقاضا برای خرید در حال افزایش است، به بیان دیگر، خریداران نسبت به فروشندگان حالت تهاجمی تری دارند و از صعودی بودن روند حکایت می کند. شکل 2 خط مقاومتی با شیب منفی را نشان می دهد. این خط با اتصال ...

الگوهای شمعی

تمام ترکیب های الگوهای شمعی در کنار هم – بخش دوم

به خاطر داشته باشید که تمام تفسیرهای ارائه شده کاملا فردی و شخصی هستند. ممکن است شما الگوهای متفاوتی از آنچه من دیده ام، مشاهده کنید و یا شاید الگوهایی را بیابید که از چشم من دور مانده است. هر شیوه ای که از تحلیل، بنا به تجربیات متفاوت، دید متفاوتی را به تحلیل گر می دهد. هنگامی که دو شمع در کنار یکدیگر قرار می گیرد، شما می توانید این دو شمع را با هم ترکیب کرده و الگوی ...

الگو های بازگشتی – الگوی نفوذی – بخش دوم

الگو های بازگشتی – الگوی نفوذی – بخش دوم

در شکل 5 فروشندگان تا تاریخ 27 آوریل کاملا در کاهش قیمت تا دستیابی به کف جدیدی موفق بوده اند. روز بعد قیمت در کفی جدید باز شده است. قیمت باز شدن نزدیک به کف قیمت در آن روز است و قیمت بسته شدن در بدنه اصلی شمع سیاه رنگ قبلی قرار دارد. دو شمع تاریخ های 27 و 28 آوریل تشکیل الگوی افزایشی نفوذی داده اند. شکل 5 - الگوی نفوذی شکل 6 یک الگوی نفوذی کلاسیک را در ...

الگوهای بازگشتی – الگوی ابر سیاه – بخش دوم

در ادامه مبحث الگوی ابر سیاه، به شکل 3 که سه الگوی ابر سیاه در آن قابل رویت می باشد توجه کنید. سایر دلایل نزولی، اعتبار هر یک از این سه الگو را تایید کرده اند. در اینجا این سه الگو را تک به تک بررسی می کنیم. شکل 3 - ابر سیاه پوششی سه الگوی ابر سیاه: یک_ ابر سیاه شماره 1. این الگو یکی از حالت های متنوع الگوی ابر سیاه است. در این الگو، شمع سیاه رنگ ...

الگوهای بازگشتی شمعی

تکنسین ها همواره در جستجوی دلایل و مدارکی هستند که آن ها را از تغییر جهت روند بازار مطلع کنند. الگو های بازگشتی، نشانه های وقوع چنین پدیده ای هستند. الگو های بازگشتی غربی شامل سقف ها و کف های دوقلو، روز های بازگشتی، سر و شانه ها و جزیره های سقف و کف هستند.

مطالب پیشنهادی

از دست ندید !

وارد حساب تان شوید.

برای ثبت نام فرم زیر را پر کنید

بازیابی کلمه عبور

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.