بازار تلفیق یا ترکیب و یا ادغام (market consolidations)
تلفیق (Consolidation) چیست؟
ادغام در تجزیه و تحلیل فنی یا تکنیکال به دارایی در حال نوسان بین الگوی کاملاً مشخص شده در سطوح معاملات اشاره دارد. ادغام به طور کلی به عنوان عدم تصمیم گیری بازار تفسیر می شود، که وقتی قیمت دارایی (حرکت قیمت) از الگوی معاملات بالاتر یا پایین می رود، پایان می یابد. یک الگوی ادغام می تواند به چندین دلیل، مانند انتشار اخبار مهم و یا ایجاد توالی سفارشات محدود (تعداد افزایش سفارشات یا بالا رفتن تقاضا)، شکسته شود.
مبانی و اساس ادغام یا تلفیق
دوره های ادغام را می توان در نمودارهای قیمت برای هر بازه زمانی (چارت زمانی) یافت و این دوره ها می توانند برای روزها، هفته ها یا ماه ها ادامه داشته باشند. معامله گران تکنیکال به دنبال سطح حمایت و مقاومت در نمودارهای قیمت هستند و سپس از این سطوح برای تصمیم گیری در مورد خرید و فروش استفاده می کنند. به شکل ۱ توجه کنید.
مثال شکل ۲، یک بازار را نشان می دهد که در بازه زمانی روزانه، از یک مرحله ادغام (consolidation phase) به یک مرحله روند (trending phase) تبدیل می شود:
در حسابداری مالی، تلفیق به عنوان بیانیه ای تعریف می شود که یک شرکت مادر اصلی و فرعی را به عنوان یک شرکت ارائه می دهد.
نکات کلیدی
- ادغام اصطلاح تحلیل تکنیکی است که برای توصیف حرکت قیمت سهام در محدوده حمایت و مقاومت معین برای یک دوره زمانی استفاده می شود. به طور کلی به دلیل بلاتکلیفی معامله گر ایجاد می شود.
- صورتهای مالی تلفیقی توسط تحلیلگران برای ارزیابی شرکت های اصلی و فرعی به عنوان یک شرکت واحد استفاده می شود.
تفاوت بین حمایت و مقاومت
مرزهای پایینی و بالایی قیمت یک دارایی، سطح حمایت و مقاومت را در یک الگوی ادغام ایجاد می کند. سطح مقاومت در انتهای بالایی الگوی قیمت است، در حالی که سطح پشتیبانی یا حمایت در انتهای پایینی الگو می باشد.
به محض شکسته شدن قیمت در مناطق پشتیبانی یا مقاومت مشخص شده، نوسانات به سرعت افزایش می یابد و همچنین فرصت سودآوری معامله گران کوتاه مدت نیز افزایش می یابد. معامله گران تکنیکال معتقدند شکست بالای مقاومت به معنای افزایش قیمت در آینده است، بنابراین معامله گران خرید می کنند. از طرف دیگر، شکست پایین تر از سطح حمایت نشان می دهد که قیمت حتی پایین تر خواهد آمد و معامله گر می فروشد.
سهام طی دوره های ادغام و به دنبال آن دوره های روند. در دوره های روند یک معامله گر در آن کسب درآمد می کند. مگر این که معامله گر در مراحل اولیه خود یک دامنه معاملات مشخص را تشخیص دهد و خرید و فروش در آن محدوده را شروع کند (فروش با مقاومت و خرید با حمایت)، بهترین کار این است که با صبر و حوصله منتظر شکست از دوره تلفیق طولانی مدت باشید. به شکل ۳ توجه کنید.
قیمت می تواند برای چند ماه در یک محدوده کاملاً مشخص باقی بماند. پس از شکسته شدن سهام، ممکن است چند هفته / ماه طول بکشد تا افزایش قیمت قوی انجام شود. می توانید برای درآمد و سود روی الگوهای نمودار با مرزهای افقی (مرزهای همتراز) تمرکز کنید. شناسایی آن ها در نمودارهای قیمت آسان تر است و تمرکز روی مرزهای افقی، تعصب را از تجزیه و تحلیل شما حذف می کند.
بسیار آسان تر است که فکر کنیم در نمودار قیمت در جایی خط روند مورب وجود دارد (دیدن خطوط روند معتبر نیستند). اما تهیه یک ادغام افقی کاملاً مشخص با قیمت که چندین لمس در مرزها را ایجاد می کند، نسبتاً دشوار است.
به شکل ۴ را مشاهده کنید. گزارش های داده شده SHIMANO INC از شرکت Japan / Asia Equities را می توان به عنوان یکی از هشدارهای شکست در نظر گرفت.
پس از بیش از ۵ سال در دامنه ماندن،SHIMANO INC ادغام یا تلفیق چند ساله خود را در روند صعودی تکمیل کرد. الگوی نمودار به بسیاری از سرمایه گذاران بلند مدت کمک می کند تا خود را در این حالت قرار دهند. Breakout به بالاترین حد خود رسیده است، که می توان آن را مسیر کمترین مقاومت دانست. SHIMANO INC در حال رسیدن به هدف قیمت الگوی نمودار در سطح ۲۵۰۰۰ است.
تلفیق ها در حسابداری چگونه کار می کنند؟
در حسابداری مالی، صورت های مالی تلفیقی برای ارائه یک شرکت مادر و فرعی به عنوان یک شرکت ترکیبی استفاده می شود. یک شرکت مادر ممکن است درصد اکثریت شرکت های تابعه (زیر مجموعه) را در اختیار داشته باشد، باقیمانده یک سهام غیرکنترلی (NCI) باشد. یا اینکه شرکت مادر اصلی می تواند کل شرکت تابعه را در اختیار داشته باشد و هیچ شرکت دیگری مالکیت آن را ندارد.
برای ایجاد صورت های مالی تلفیقی، دارایی ها و بدهی های شرکت تابعه با ارزش منصفانه بازار تنظیم می شود و این ارزش ها در صورت های مالی ترکیبی استفاده می شود. اگر شرکت مادر و NCI بیش از ارزش منصفانه بازار دارایی های خالص (دارایی ها بدون بدهی ها) پرداخت کنند، مقدار اضافی به حساب دارایی سرقفلی ارسال می شود و سرقفلی با گذشت زمان به حساب هزینه منتقل می شود.
تلفیق هرگونه معامله بین مادر و شرکت فرعی، یا شرکت تابعه (فرعی) و NCI را از بین می برد. منابع مالی تلفیقی فقط شامل معاملات با اشخاص ثالث است و هر یک از شرکت ها به تهیه صورت های مالی جداگانه ادامه می دهند.
نمونه تلفیق در حسابداری
فرض کنید شرکت XYZ (XYZ Corporation)، ۱۰۰% دارایی خالص ABC Manufacturing را با قیمت یک میلیون دلار خریداری می کند و ارزش منصفانه خالص دارایی ABC، ۷۰۰.۰۰۰ دلار است. وقتی یک شرکت حسابداری صورت های مالی تلفیقی را جمع می کند، دارایی های خالص ABC با ارزش ۷۰۰.۰۰۰ دلار لیست می شوند و مبلغ ۳۰۰.۰۰۰ دلار پرداخت شده بیش از ارزش عادلانه بازار به حساب دارایی سرقفلی ارسال می شود.